Zatímco prodej osobních vozidel se minulý měsíc snížil na 160 070 kusů, prodej motocyklů a skútrů klesl na 1,5 milionu z 1,8 milionu v září 2020.
Společnost indických výrobců automobilů (SIAM – Society of Indian Automobile Manufacturers) nedávno odhalila, že prodej osobních vozidel v zemi se v září propadl o 41 % ve srovnání se stejným měsícem roku 2020.
Polovodičový čip je mozkem moderních vozidel, ale používá se také ve velké míře ve spotřební elektronice, jako jsou telefony a notebooky. Nárůst poptávky po těchto výrobcích v souvislosti s tím, jak se svět dostává ze stínu pandemie Covid-19, hraje velkou roli při zhoršování problému s dodávkami pro výrobce automobilů.
Maruti Suzuki, největší výrobce automobilů v zemi, oznámil v září snížení výroby a obvinil z toho nedostatek elektronických součástek. „Na jedné straně sice pozorujeme oživení poptávky po vozidlech, na druhé straně však nedostatek polovodičových čipů způsobuje průmyslu velké starosti,“ uvedl Keniči Ajukawa, prezident SIAM.
Společnost Mahindra se také potýká s problémy ve výrobě, a přestože poptávka zůstává silná, a to i díky novějším produktům jako Thar a XUV700, problémem může zůstat nabídka.
Stejné problémy se týkají téměř všech ostatních automobilových společností v Indii i jinde. Načasování však v Indii nemohlo být horší, protože ve svátečním období obvykle dochází k prudkému nárůstu poptávky. Vzhledem ke zpožděným výrobním cyklům to však nakonec může vést ke zrušení objednávek nebo přinejmenším k odsunutí nákupních plánů na příští rok.
Psali jsme:
- Bez čipů není digitální technologie
- Japonsko povýšilo výrobu čipů na národní prioritu
- Nedostatek čipů způsobila také evropská naivita
- Na trhu je nedostatek čipů. Pandemická nerovnováha ohrožuje výrobu chytrých telefonů
- Konkurence mezi USA a Čínou v oblasti polovodičů bude mít globální důsledky