Jazzové okénko Jana Schneidera: Stormy, So What? a House of the Rising Sun

Unikátní nedělní jazzový seriál Jana Schneidera dnes nabídne v dalším pokračování tři kompozice: Stormy, So What? a House of the Rising Sun.

Slavný maďarský kytarista Gabor Szabo hraje něžnou skladbu Stormy. Slov ani komentářů snad netřeba.

Doporučovat někomu k poslechu Milese Davise zdá se být poměrně banální radou. Nicméně tato živá nahrávka skladby So What v nádherném aranžmá Gila Evanse z roku 1961 je pro mne zajímavá především skvostnou rytmikou. Kontrabasista Paul Chambers spolu s bubeníkem Jimmy Cobbem hrají v životní formě. Skladba je dobře nahraná, protože motiv této skladby hraje kontrabas, a bez něj to prostě nejde. Fascinuje mě Cobbova výbušnost, jeho zdobení rytmu je nesmírně vynalézavé, ale hlavně dává šťávu celé skladbě, která se navíc nejčastěji hraje v pomalejším tempu. Takhle jí to ale moc sluší!

House of the Rising Sun je fascinující píseň, které mě drží od prvé chvíle, kdy jsem ji slyšel v geniálním provedení Erika Burdona a The Animals. V New Orleans ji ovšem takto svérázně podala pouliční kapela Doreen’s Jazz Band. Nevěřícně jsem sledoval a poslouchal tubistu, který kromě toho, jen tak „levou rukou“, hrál na bicí … a klarinetistka a zpěvačka Doreen Ketchens je prostě úžasná, její projev i sóla jsou tklivá, a ten tón před závěrem trvá bez přerušení celou půl minutu … a kdo by chtěl ještě v provedení jejího bandu poslechnout When The Saints Come Marching In, může tak učinit zde, a neprohloupí, protože tak krásnou bubenici, jako tam má v kapele, jsem ještě neviděl – a navíc jí to odsejpá jedna radost! (A ještě pro úplnost: Doreen Ketchens umí hrát i se symfonickým orchestrem…)

 

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.