Vydavatel deníku Daily Mirror oznámil testování botu ChatGPT určeného k psaní článků

Firma vidí v chatbotu potenciál, ale tvrdí, že se tak nesnaží snížit náklady na práci. Mluvčí novinářských odborů vnímají situaci se znepokojením.

Mediální společnost Reach, která je vydavatelem britských deníků Daily MirrorDaily Express, začne testovat chatbot ChatGPT pro psaní předpovědí počasí a dopravních zpráv řekl deníku Financial Times ředitel vydavatelství Jim Mullen.

„Vidíme potenciál využití ChatGPT v budoucnu, aby pomáhal našim novinářům (při psaní) rutinnějších článků (na témata), jako je místní doprava a počasí, nebo při hledání kreativnějších přístupů mimo náš tradiční obsah,“ řekl Mullen.

Mullen dodal, že Reach se zavedením ChatGPT nesnaží snížit své náklady. Národní unie novinářů (NUJ) ve Velké Británii však vyjádřila obavy z možných plánů společnosti propustit řadu zaměstnanců.

„Jsem znepokojen, že společnost s námi nejprve nemluvila o možném dopadu na pracovní místa,“ uvedl mluvčí odborů Chris Morley a dodal, že NUJ bude usilovat o setkání s vedením vydavatelství.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.