Velké americké firmy se vracejí do Číny

Přestože ekonomické a geopolitické obavy přetrvávají, mnohé firmy stále považují obrovský spotřebitelský trh v Číně za slibnou dlouhodobou sázku.

Velké americké společnosti, které se věnují například rychlému občerstvení nebo luxusní módě, zvyšují své sázky na čínské spotřebitele, protože po skončení pandemie čekají oživení druhé největší světové ekonomiky.

Například firmy McDonald’s a Starbucks otevírají v Číně stovky nových prodejen, uvedly noviny The Wall Street Journal.

Také americké maloobchodní firmy jako Ralph a Tapestry, majitelé značek Coach a Kate Spade či společnosti Tyson Foods a Hormel Foods otevírají nové podniky, protože v Číně vidí dlouhodobou poptávku po výrobcích amerického typu.

„Jsem si i nadále více než kdy jindy jistý, že jsme v Číně teprve na začátku našeho příběhu růstu,“ řekl Howard Schultz, prozatímní šéf společnosti Starbucks. Společnost plánuje otevřít do roku 2025 dalších 3 000 nových prodejen.

Společnost McDonald’s uvedla, že v loňském roce otevřela v Číně 700 nových prodejen a letos jich plánuje otevřít dalších 900, což je více než v jakékoli jiné zemi a více než dvojnásobek počtu, který firma plánuje otevřít v USA.

Ekonomové Číně předpovídají rychlejší růst, zatímco v západních zemích přetrvávají obavy ze zpomalení ekonomiky. Banka Goldman Sachs zvýšila prognózu letošního růstu čínské ekonomiky na 5,5 %. Klíčové ukazatele spotřebitelské aktivity vykázaly v lednu výrazné zlepšení.

Před pandemií byla Čína jedním z nejdůležitějších zákazníků společnosti Boeing. Americká letecká společnost uvedla, že usiluje o obnovení prodeje v Číně.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.