První turecký elektromobil: Erdogan uvádí na trh “TOGG”

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan v pondělí 3.4. v hlavním městě Ankaře slavnostně převzal klíč od prvního elektromobilu vyráběného v zemi.

Prezident se rozhodl zaregistrovat nový vůz na jméno své manželky Emine Erdoganové, druhý vůz pak bude věnován prezidentské kanceláři a třetí ázerbájdžánskému prezidentovi Ilhamu Alijevovi. Turecko vyrábělo domácí automobily i v předchozích obdobích, ale Togg je prvním elektromobilem, který země začala produkovat z iniciativy vedené právě prezidentem Erdoganem. Společnost již dříve oznámila, že v roce 2023 vyrobí asi 12 000 vozů. Model T50X s dojezdem 55 kilometrů bude nabízen ve dvou kategoriích: startovací cena pro první kategorii vozu s kratším dojezdem je přibližně 50 tisíc USD. Recep Erdogan přijal první Togg při slavnostním ceremoniálu v hlavním městě, Togg však byl propagován různých tureckých městech a od Turků se dočkal velkého uznání a poptávky. Například v obchodních centrech, kde byly vozy vystaveny, byl zaznamenán podstatný nárůst počtu návštěvníků, kteří si chtěli vůz zblízka prohlédnout.

Občan Mustafa Kucukoğlu vyjádřil svůj velký obdiv k vozu a uvedl k němu: “Je velmi skvělý a nádherný, Turecku dokonale sluší a myslím, že až bude k dispozici na trhu, všichni budou ještě spokojenější.” Kucukoğlu tvrdí, že vůz má přijatelnou cenu a že on sám rozhodně dává přednost místnímu vozu před jinými vozy ze zahraničí. Pro novináře vyjádřil přesvědčení, že projekt Togg bude v budoucnu pokračovat ve vývoji dalších modelů tohoto vozu. “V porovnání s ostatními vozy stejného segmentu je Togg cenově dostupný, je téměř o třetinu levnější.” Občan Abdullah Bichki zase řekl, že vůz má dobrý tvar, a dodal, že je to “velmi krásný vůz, designově nádherný, navíc cena je ve srovnání s jinými vozy levná”. Lokman Karabulut byl jedním z prvních občanů, kteří si chtěli vůz koupit, a vyjádřil svůj obdiv k modelu, který je v současné době v prodeji s tím, že “cena je velmi nízká, je to nejlevnější elektromobil, který je v současné době na trhu, a Karabulut je v pořadníku na koupi vozu”. “Nebude také snadné přesvědčit mezinárodní zákazníky, aby si koupili auto od začínajícího podniku, přestože Turecko v minulosti vyrábělo a montovalo auta pro zavedené společnosti, jako jsou Ford, Fiat, Honda a Renault,” uzavřel Karabulut své vyjádření.

Další informace například zde (anglicky).

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.