VW zřejmě ukončí výrobu automobilů v Drážďanech

Konec po více než 20 letech: Volkswagen plánuje ukončit výrobu automobilů v Drážďanech. Zaměstnanci mají dostat jiné úkoly.

Volkswagen má zřejmě v úmyslu ukončit výrobu vozidel v tzv. Gläserne Manufaktur v Drážďanech. Informoval o tom list Automobilwoche. Závod však zůstane zachován a zhruba 300 zaměstnanců bude pověřeno jinými úkoly, píše hospodářský list s odvoláním na firemní zdroje. Elektromobil ID.3 se v Drážďanech vyrábí od začátku roku 2021.

Není to ovšem jediná zpráva o změnách v automobilovém odvětví v Německu.

Ve Zwickau hrozí propouštění

Volkswagen přestavěl svůj závod ve Zwickau na výrobu elektromobilů za přibližně 1,2 miliardy eur. Prodej těchto vozů se však nevyvíjí tak dobře, jak se očekávalo. Nyní by to mohlo mít následky a hrozí propouštění stovek zaměstnanců.

Podle informací Deutsche Presse-Agentur se hovoří o tom, že zaměstnancům nebudou prodlouženy smlouvy na dobu určitou. V současné době pracuje v saském Volkswagenu více než 2 000 lidí na smlouvy na dobu určitou. Automobilový expert Stefan Bratzel z Centra automobilového managementu (CAM) v Bergisch Gladbachu předpokládá, že ve střednědobém horizontu bude muset odejít asi 1 100 z téměř 11 000 zaměstnanců.

Sasko by mělo zůstat spolkovou zemí automobilů

Saský ministr hospodářství Martin Dulig vyjádřil své obavy. „Sasko chce zůstat automobilovou zemí. Musíme dát zaměstnancům v průmyslu jasně najevo, že jsou potřební,“ řekl Dulig. Dodal však, že nyní není čas na paniku. Spíše je podle něj potřeba plán, který posílí poptávku po elektromobilech i v Sasku. Dulig zmínil například možnou leasingovou kampaň se saskými firmami, které by přestavěly své vozové parky na e-auta.

Továrna ve Zwickau by měla ve skutečnosti vyrábět pro celý evropský trh. Podle všeho je však poptávka po elektromobilech VW v Evropě mnohem nižší, než se doufalo.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.