Vedení Spojených arabských emirátů považuje vzdělávání za svou prioritu a využívá všechny zdroje a kapacity k posílení významného postavení vzdělávacího systému v zemi.
Dubajský korunní princ šejk Hamdan bin Mohammed Al Maktúm uvedl, že dubajský emirát by mohl rozšířit projekt cenově dostupných škol, který byl již úspěšně zahájen na dvou místech ve městě.
Projekt „Dubajské školy“, který byl představen letos v březnu, je iniciativou, která umožňuje školám fungovat v rámci nového modelu partnerství veřejného a soukromého sektoru. První dvě školy v rámci této iniciativy byly otevřeny minulý měsíc ve městech Mirdif a Al Barsha pro žáky od předškolního věku po 4. třídu.
Hamdan navštívil školu v Al Barsha a uvedl, že se jedná o „dobrý příklad inovativních vzdělávacích systémů, které vychovávají generaci myslitelů, kreativců a inovátorů.“ Dále sdělil, že existují plány na další rozšíření projektu. Podle něj jsou „tyto školy jsou novým přírůstkem do vzdělávací infrastruktury Dubaje a činí z ní atraktivní místo pro ty, kteří se chtějí učit, a jsou navrženy tak, aby poskytly dítěti vše, co potřebuje k úspěchu.“
Školy, které provozuje soukromý provozovatel Taaleem, se řídí americkými osnovami, ale zaměřují se na arabskou gramotnost, vědu a techniku, kulturu SAE a islámská studia. Poplatky se letos pohybovaly od 29 900 dirhamů (8 140 dolarů) pro žáky mateřských škol do 36 155 dirhamů pro děti ve 4. třídě.
Vzdělávání jako národní strategie
Při přípravě zastřešující strategie je třeba mít na paměti, že každá národní strategie začíná vzděláváním. A naplnění každé národní priority závisí na zajištění kvalifikovaného lidského kapitálu a také na solidním vzdělávacím systému, který může podpořit cestu země k úspěšné budoucnosti.
Ekonomové zjistili, že přímé investice do vzdělání a kvalifikovaného lidského kapitálu mají zásadní význam pro hospodářský růst země. Emiráty vyčlenily ve federálním rozpočtu schváleném vládou v roce 2021 devět miliard dirhamů na vzdělávání s cílem poskytovat kvalitní vzdělávací služby a posílit znalostní ekonomiku.
Investice SAE do vzdělávání vytvářejí lidský kapitál, který je hnací silou hospodářského růstu a který dále pomůže budovat zainteresované strany ve vzdělávání – akademické pracovníky, studenty a výzkumné pracovníky, kteří pak budou poskytovat kvalifikovanější absolventy pro zaměstnání. Abychom mohli rozvíjet lidský kapitál, potřebujeme silný vzdělávací systém, který udrží talenty i po ukončení studia a naučí je základům úspěchu, aby se z nich stala další generace lídrů.
Spojené arabské emiráty mají nejvyšší počet mezinárodních soukromých škol K12 (511) na světě a také řadu mezinárodních univerzit. (Výraz K12 je zkratkou slov kindergarten pro 5-6leté děti a twelfth grade pro 17-18leté).
Země rozvíjí vzdělávací cyklus, který studenta dovede až k absolvování univerzity a následnému zaměstnání, a zároveň udržuje lidský kapitál v regionu, aby pomohl budovat SAE jako další centrum vysokoškolského vzdělávání na rozvíjejícím se trhu. Tím se stane silným konkurentem pro vzdělávací destinace „velké čtyřky“ – USA, Spojeného království, Austrálie a Kanady.
S vizí, že vzdělání je na prvním místě, SAE vybudovaly silnou infrastrukturu a přilákaly přední mezinárodní univerzity, aby zde založily své pobočky. Díky této jedinečné nabídce dosáhl region velkého pokroku a stal se dominantním centrem vysokoškolského vzdělávání na rozvíjejících se trzích.
Psali jsme:
- Dubaj si upevňuje pozici globální vzdělávací destinace
- Podle ratingu IMD jsou Emiráty devátou nejkonkurenceschopnější zemí na světě
- Další krok k rozvoji. Emiráty dávají prostor mladým talentovaným lidem
- Emiráty: Ženy hrají klíčovou roli v růstu země
- Konec papírování: Dubaj směřuje k plně digitalizované státní správě
- Spojené arabské emiráty jsou lídrem v zavádění 5G
Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.