Má se jednat o čistě bezpečnostní krok. V autech je ruský i čínský software a hardware rizikem pro národní bezpečnost.
Bidenova administrativa zavádí ve Spojených státech pravidlo, které má zabránit dovozu a prodeji čínského a ruského hardwaru a softwaru pro připojená vozidla. Tato skutečnost ukazuje obavy z možných hackerských hrozeb, napsal Bloomberg. Cílem navrhovaného zákazu je chránit vozidla vybavená externími komunikačními schopnostmi prostřednictvím různých systémů, jako je Wi-Fi, Bluetooth, mobilní nebo satelitní připojení, které jsou zranitelné zahraničními zásahy.
Americká ministryně obchodu Gina Raimondo zdůraznila, že se jedná o opatření v oblasti národní bezpečnosti, nikoliv o ekonomický krok.
Propojená vozidla s funkcemi, jako jsou kamery, mikrofony či sledování GPS, jsou hluboce integrována do infrastruktury USA, což představuje riziko pro národní bezpečnost a soukromí občanů.
V minulosti kritizovali američtí a evropští představitelé Čínu za údajné dotování vlastního automobilového průmyslu, což vedlo k uvalení cel na čínská elektrická vozidla.
Navrhované pravidlo vychází z vyšetřování vozidel vyrobených v Číně, která by mohla ohrozit národní bezpečnost díky možnosti sběru dat. Od roku 2027 navrhuje pro vozidla zákaz softwaru, hardwarové pravidlo má platit od roku 2030, přičemž podrobnosti o provádění budou záviset na připomínkách veřejnosti a přizpůsobení se průmyslu. Kromě toho Bílý dům oznámil podporu malým a středním výrobcům automobilů při přechodu na výrobu elektrických vozidel.