Jazzové okénko Jana Schneidera: Aya’s Samba, Overture a Parchman Farm

Nedělní procházka jazzovou hudbou z pera Jana Schneidera pokračuje také dnešním vydáním. Zaposlouchejte se.

Dalším z řady skvostných japonských basistů je Eiji Nakayama, zde ke slyšení ve své krásné skladbě „Aya’s Samba“. Doprovází výtečný bubeník Takaaki Atsumi, dále hraje ohromně vkusný pianista Atsushi Sakuraba a znamenitý tenorsaxofonista Kenji Takahashi. Je radost slyšet, jak ta rytmika spěchá, upaluje, podněcuje, inspiruje, bublá a zrychluje tep! To je zdravotní terapie na dálku!

Francouzský klavírista a skladatel Jef Gilson napsal v roce 1966 pro svůj Nonet „Suite pour San Remo“, z níž si dovolím vybranému vkusu posluchačů jazzového okénka nabídnout Ouverturu. S kapelníkem hrají ještě saxofonisté Pierre Caron, Jean Louis Chautemps a François Jeanneau, trumpeťák Jean Baptiste Mira, basklarinetista Claude Lenissois, basista Gilbert Rovère, bubeník Gaëtan Dupenher a vibrafonista a perkusista Bernard Lubat. Pozoruhodný jazz se hrál tehdy v Evropě!

Rocková hudba v šedesátých letech byla poznamenána nejenom blues, ale i jazzem. Je to zjevné jak na improvizaci na foukací harmoniku Johna Mayalla, tak i na krásně divokém rytmickém spodku (basista John McVie a bubeník Hughie Flint). Skladba „Parchman Farm“ je z alba Blues Breakers, na jehož obalu je vyfocen též kytarista Eric Clapton, ten si ale v době nahrávání této skladby – stejně jako na tom obalu – zřejmě četl noviny.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.