Bojovnice za lidská práva, modelky, umělkyně. Grace Kelly, Cher nebo třeba Frida Kahlo. Ženy, které inspirovaly svět, ale také firmu Mattel. Nejnovější barbína je slavná zooložka.
Firma Mattel vznikla v roce 1945 a patří mezi nejúspěšnější výrobce hraček. Byla založena na nápadu, aby panenky nebyly jen miminka v peřinkách nebo vaničce, ale i dospělé sebevědomé ženy v různých osobních a profesních rolích, se kterými by se dívky mohly identifikovat. Speciální kolekce jsou pak věnovány světově úspěšným ženám, mezi něj patří například i aktivistka Dr Maya Angelouová, bývalá tenisová hvězda Billie Jean Kingová a bývalá první dáma Spojených států Eleanor Rooseveltová. Nejnověji vznikla panenka na počest britské ochránkyně přírody a primatoložky Jane Goodallové, jež je považována za předního světového odborníka na šimpanze.
Jako nová panenka Inspiring Women Doll byla Jane Goodallová vytvořena v souvislosti se čtrnáctým červencem – Světovým dnem šimpanzů. Zooložka zároveň slaví 62. výročí své první cesty do národního parku Gombe v Tanzanii. „Celou svou kariéru jsem chtěla pomáhat inspirovat děti, aby byly zvědavé a objevovaly svět kolem sebe – stejně jako jsem to udělala, když jsem před 62 lety poprvé vycestovala do Tanzanie,“ říká doktorka Goodallová, která oslavila úctyhodné 88. narozeniny. „Jsem nadšená, že mohu spolupracovat s Barbie a povzbuzovat malé děti, aby se učily ze svého prostředí a měly pocit, že mohou něco změnit. Doufám, že prostřednictvím tohoto partnerství inspiruji další generaci ekologických lídrů, aby se ke mně připojili při ochraně naší planety a připomněli dětem, že mohou být čímkoli a kdekoli – na hřišti, v laboratoři i u stolu.“
O sérii Barbie’s Inspiring Women se uvádí, že vzdává hold odvážným ženám a dláždí dětem cestu k plnění si snů. Lisa McKnightová, výkonná viceprezidentka a globální vedoucí oddělení Barbie a panenek ve společnosti Mattel, k tomu uvádí: „Děti potřebují více vzorů, jako je doktorka Jane Goodallová, představa, že mohou být čímkoli, je pro ně jen začátek“. K ekologickému aspektu tohoto počinu hračkárenské firmy dodává, že Mattel ví, že udržitelnost je hlavním zájmem budoucích generací a je hrdý na to, že může představit první panenky Barbie z oblasti udržitelnosti a Eco-Leadership.