Další slavná žena má svou Barbie

Bojovnice za lidská práva, modelky, umělkyně. Grace Kelly, Cher nebo třeba Frida Kahlo. Ženy, které inspirovaly svět, ale také firmu Mattel. Nejnovější barbína je slavná zooložka.

Firma Mattel vznikla v roce 1945 a patří mezi nejúspěšnější výrobce hraček. Byla založena na nápadu, aby panenky nebyly jen miminka v peřinkách nebo vaničce, ale i dospělé sebevědomé ženy v různých osobních a profesních rolích, se kterými by se dívky mohly identifikovat.  Speciální kolekce jsou pak věnovány světově úspěšným ženám, mezi něj patří například i aktivistka Dr Maya Angelouová, bývalá tenisová hvězda Billie Jean Kingová a bývalá první dáma Spojených států Eleanor Rooseveltová. Nejnověji vznikla panenka na počest britské ochránkyně přírody a primatoložky Jane Goodallové, jež je považována za předního světového odborníka na šimpanze.

Jako nová panenka Inspiring Women Doll byla Jane Goodallová vytvořena v souvislosti se čtrnáctým červencem – Světovým dnem šimpanzů. Zooložka zároveň slaví 62. výročí své první cesty do národního parku Gombe v Tanzanii. „Celou svou kariéru jsem chtěla pomáhat inspirovat děti, aby byly zvědavé a objevovaly svět kolem sebe – stejně jako jsem to udělala, když jsem před 62 lety poprvé vycestovala do Tanzanie,“ říká doktorka Goodallová, která oslavila úctyhodné 88. narozeniny. „Jsem nadšená, že mohu spolupracovat s Barbie a povzbuzovat malé děti, aby se učily ze svého prostředí a měly pocit, že mohou něco změnit. Doufám, že prostřednictvím tohoto partnerství inspiruji další generaci ekologických lídrů, aby se ke mně připojili při ochraně naší planety a připomněli dětem, že mohou být čímkoli a kdekoli – na hřišti, v laboratoři i u stolu.“

O sérii Barbie’s Inspiring Women se uvádí, že vzdává hold odvážným ženám a dláždí dětem cestu k plnění si snů. Lisa McKnightová, výkonná viceprezidentka a globální vedoucí oddělení Barbie a panenek ve společnosti Mattel, k tomu uvádí: „Děti potřebují více vzorů, jako je doktorka Jane Goodallová, představa, že mohou být čímkoli, je pro ně jen začátek“. K ekologickému aspektu tohoto počinu hračkárenské firmy dodává, že Mattel ví, že udržitelnost je hlavním zájmem budoucích generací a je hrdý na to, že může představit první panenky Barbie z oblasti udržitelnosti a Eco-Leadership.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.