Pravidelné nedělní jazzové obohacení od Jana Schneidera nechybí ani tuto neděli. Zaposlouchejte se.
Rozbouřená doba žádá trochu balzámu na nervy. Tento má zcela nehmotnou podobu, ale hluboké kořeny (Frédéric Chopin) a velmi sofistikovaně kultivované zpracování. Jmenuje se „Prelude in E minor“ a ty nádherné vícehlasy a sólové party hrají Gerry Mulligan (barytonsaxofon), Bob Brookmeyer (trombon) a Art Farmer (flugelhorn), přičemž – pro Mulligana typicky „bezklávesovou“ – rytmiku tvoří bezchybní Jim Hall (kytara), Bill Crow (kontrabas) a Dave Bailey (bicí). Ti, které nadchne tento „cool jazz“ počátku šedesátých let, mohou celou desku slyšet zde.
Další pokus o dálkový přenos energie. S kým nepohne záznam živého vystoupení kvartetu tenorsaxofonisty George Adamse a klavíristy Dona Pullena, tak už mu asi není pomoci. Jak patrno, bubeník Dannie Richmond roztleskal už na začátku Adamsovy skladby I Could Really Go For You nejen návštěvníky, ale i personál, tak snad nějaká jiskra přeskočí i přes youtube. Sluší se dodat, že v nádherném prostředí madridského klubu Café Central je čtvrtým do kvarteta kontrabasista Cameron Brown.
A ještě jedno pohlazení. Famózní britský houslista (neodpustil by mi, kdybych opomněl dodat, že zaťatý fanoušek fotbalového týmu Aston Villa) Nigel Kennedy má neuvěřitelně široký rozsah své hudební produkce. Je špičkovým interpretem Bacha, Vivaldiho, Bartóka a dalších klasických autorů. Se svou skupinou hraje i kompozice Jimmi Hendrixe. Velmi blízko má i východoevropské židovské hudbě. Důkazem je nahrávka s polskou klezmerovou skupinou Kroke. Toto je jejich společná kompozice Lullaby for Kamila. Producentem desky byl Jaz Coleman, u nás známý spoluprací s Čechomorem a výraznou rolí ve filmu Rok ďábla, který mi po dokončení této nahrávky volal z Polska, že Nigel Kennedy pojede zpátky do Anglie přes Prahu, neboť miluje české pivo. Svět je někdy krásně propojený.