Anne-Marie Großmannová, spolumajitelka společnosti Georgsmarienhütte (GMH) se obává o tisíce pracovních míst v ocelářském průmyslu kvůli vysokým nákladům na energie. Vyzývá k okamžité politické akci.
Großmannová je od ledna 2021 generální ředitelkou rodinné společnosti GMH Gruppe, která zaměstnává přibližně 6 000 lidí. Podle ní se ocel koncernu používá téměř v každém německém automobilu. Hospodářská situace v oboru je však špatná, uvedl magazín Focus.
Německý ocelářský průmysl se potýká s vysokými náklady na energii, levnější konkurencí z Číny a přechodem na výrobu šetrnější k CO2. K tomu se přidává krize v německém automobilovém průmyslu.
Poptávka po oceli se v důsledku krize německého automobilového průmyslu „drasticky zhroutila“, což vedlo k masivnímu propouštění. „Jako první opatření zkoušíme zkrácené pracovní úvazky,“ říká Großmannová, ale zároveň ví, že zaměstnanost bude muset být snížena ‚na tom či onom místě‘. Společnost Thyssenkrupp-Stahl již oznámila svůj záměr zrušit do konce roku 2030 pět tisíc pracovních míst.
Nálada v týmu je odpovídajícím způsobem špatná. „Nedovedete si představit, s kolika zoufalými zaměstnanci mluvíme, kteří se všichni bojí o svou práci.“ V případě pochybností bude muset společnost pokračovat v přesunu výroby do zahraničí – i když to není Großmannové cíl. Chce zůstat součástí německého hodnotového řetězce. „To je to, co si musíme udržet – naši tradici, naši sílu ve výrobě oceli.“
Psali jsme:
- Největší německá ocelářská společnost chce zrušit tisíce pracovních míst
- Má v Německu ocelářský průmysl ještě budoucnost?
- Náklady na energii a regulace vedou k drastickému snížení výroby oceli v německé továrně
Články zveřejněné v rubrice Trendy nemusejí vyjadřovat názor redakce.