Jazzové okénko Jana Schneidera: Jazz Waltz, Fašank a Liebesraum nº3

Neděle patří jazzové hudbě v podání Jana Schneidera. Ani dnes nechybí tři další jazzové kompozice.

Pěknou basičku při neděli bylo-li by libo? Co takhle zrovna dvě? Jean-François Jenny-Clark a Giovanni Tommaso dávají pěknou jízdu ve skladbě tenorsaxofonisty Gata Barbieriho Jazz Waltz, tvořící hudební finále filmu Bernarda Bertolucciho „Last Tango in Paris“, což je všeobecně „tvrdý nářez“.

Zemřel Ivan Smažík, jeden z nejšťavnatějších českých jazzových bubeníků. Poslechněte si ho v nesmrtelné kompozici kytaristy Rudolfa Daška Fašank! Tu skvostnou basu hraje Vincenc Kummer. Díky za stálou inspiraci, Pane Bubeníku!

Rozloučím se dnes jednou lahůdkou – Ferenc Liszt napsal skladbičku Liebesraum nº 3. Takto ji hraje na unikátním záznamu Arthur Rubinstein, ale Quintette du Hot Club de France ji v roce 1937 pojal zcela neortodoxně, bez zábran a skoro drze, nicméně – není právě v tom ta krása jazzu? Kytaru hraje právem slavný Django Reinhardt, půvabné sólo na housle Stéphane Grappelli, a doprovázejí je další dvě kytary (Pierre Baro Ferret a Marcel Bianchi) a kontrabas (Louis Vola).

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.