Autobusová společnost FlixBus trvá na zařazení do plánované německé jízdenky na veřejnou dopravu za 49 eur

Jízdenka za 9 eur, která platila od června do srpna, byla zavedena jako opatření ke zmírnění tlaku na náklady občanů v době energetické krize a setkala se s velkým zájmem.

Poskytovatel dálkové autobusové dopravy FlixBus trvá na tom, aby byl zahrnut do plánované měsíční jízdenky za 49 eur pro celostátní veřejnou dopravu. Společnost již v září uvedla, že je „připravena“ podílet se na případném pokračování oblíbené jízdenky za 9 eur, kterou si němečtí uživatelé veřejné dopravy mohli koupit v letních měsících. „Jízdenka za 49 eur má oprávněně za cíl učinit mobilitu dostupnou pro maximální počet lidí,“ řekl generální ředitel společnosti FlixBus Andre Schwämmlein deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Zahrnutím dálkové autobusové dopravy do jízdenky by se tato možnost hromadné dopravy stala atraktivnější pro další miliony uživatelů, tvrdí Schwämmlein. Dodal, že FlixBus by mohl zaplnit mezeru mezi dopravou na dlouhé a krátké a střední vzdálenosti, protože navrhovaná jízdenka v současnosti pokrývá pouze využití druhé kategorie. „Autobusy na dlouhé vzdálenosti jsou již nyní nejekologičtějším dopravním prostředkem a nová nabídka by měla velkou přidanou hodnotu zejména pro lidi ve venkovských oblastech – za zlomek celkových nákladů,“ uvedl generální ředitel. Dodal, že jeho společnost v současné době jedná se spolkovými zeměmi a spolkovou vládou o tom, zda by FlixBus mohl spadat pod nový paušál na veřejnou dopravu.

Ministři dopravy německých spolkových zemí se minulý týden sešli se spolkovým ministrem Volkerem Wissingem, aby vyjasnili detaily systému jízdenek za 49 eur, u nichž je zařazení dálkových autobusů jen jedním z mnoha otazníků. Podle deníku Frankfurter Allgemeine Zeitung chce vláda poskytovat jízdenky pouze v rámci dlouhodobého předplatného, což je nápad, který byl zpochybněn, protože by v konečném důsledku mohl odradit potenciální kupce. Jízdenka za 9 eur, která platila od června do srpna, byla zavedena jako opatření ke zmírnění tlaku na náklady občanů v době energetické krize a setkala se s velkým zájmem, což vyvolalo debatu o budoucích nákladech uživatelů veřejné dopravy v zemi.

Zdroj: Benjamin Wehrmann, „Coach company FlixBus insists on inclusion in Germany’s planned 49-euro public transport ticket“ (Clean Energy Wire, 20.10.2022)

Licence: Creative Commons Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0)

Ilustrační foto: Adrian Tync, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.