Ford zruší každé deváté pracovní místo v Evropě. Elektroauta prý tolik práce nepotřebují

Rušení míst se bude týkat především oblasti vývoje produktů a administrativy.

Firma Ford v Evropě plánuje zrušení každého devátého pracovního místa ve vývoji produktů a administrativě. V úterý americká automobilka uvedla, že se má jednat o kroky v rámci globální snahy o snížení nákladů a zvýšení konkurenceschopnosti na trhu s elektromobily, píše Reuters.

Celkem bude zrušeno přibližně 3 800 pracovních míst, 2 300 z nich v závodech automobilky v Kolíně nad Rýnem a Cáchách v Německu, 1 300 ve Velké Británii a 200 ve zbytku Evropy. Firma Ford dodala, že chce dosáhnout snížení počtu pracovních míst prostřednictvím dobrovolných programů.

Rozhodnutí firmy převyšuje nejhorší scénář odborů z konce ledna, kdy celkově počítaly se zrušením 2 500 míst ve vývoji produktů a 700 v administrativě.

Automobilka nicméně dohodla, že do konce roku 2032 nebude ve svých závodech v Kolíně nad Rýnem a Cáchách propouštět. Zaměstnancům to přinese určitou úlevu, uvedl předseda podnikové rady Benjamin Gruschka na tiskové konferenci.

„Zaměstnanci vědí, že snížená paleta modelů v příštích letech znamená méně pracovních míst. Rozhodnutí nepropouštět z provozu jim poskytuje ochranu – nikoho nevyhazujeme,“ řekl Gruschka.

Ford v současnosti vynakládá 50 miliard dolarů na elektrifikaci své produktové řady a přechází na štíhlejší modelovou řadu s vyššími cenami, aby kompenzoval rostoucí náklady na výrobu elektromobilů.

Finanční ředitel John Lawler uvedl, že americkou automobilku letos čekají náklady o 5 miliard dolarů vyšší, takže firma bude „velmi agresivně“ snižovat výdaje ve výrobě a dodavatelském řetězci. Lawler také řekl, že produktivita inženýrů v Evropě je o 25-30 % nižší, než by měla být.

Americký koncern si v Evropě ponechá přibližně 3 400 inženýrů, kteří budou stavět na klíčových technologiích poskytnutých jejich americkými kolegy a přizpůsobovat je evropským zákazníkům.

Ve Velké Británii se bude propouštět především ve výzkumném středisku automobilky v Duntonu na jihovýchodě Anglie, a to v rozsahu jedné pětiny zaměstnanců. Škrty v Německu se rovnají přibližně 12 % tamní pracovní síly.

„Ve srovnání se spalovacími motory bude na nových pohonech potřeba podstatně méně práce, současně přecházíme do světa s méně globálními platformami, kde je potřeba méně inženýrské práce. Proto musíme provést úpravy,“ řekl Martin Sander šéf evropské osobní elektromobility a ředitel německé pobočky Fordu.

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.