Odborníci z automobilového průmyslu očekávají rychlý nárůst insolvencí německých dodavatelů

Nedostatek čipů, vysoké zásoby v důsledku propadu prodeje a rychle rostoucí náklady na suroviny a energie způsobily závažné problémy.

Podle odborníků z oboru hrozí masivnímu německému odvětví dodavatelů automobilů vlna insolvencí, protože společnosti nejsou připraveny na přechod na elektromobilitu, digitalizaci a současný vývoj na trhu, píše Oliver Götz v časopise Focus Online. Podle auditorské společnosti PwC se pouze 24 % dodavatelů může spolehnout na solidní finanční základnu, zatímco 42 % se nachází ve „finančně napjaté situaci“. Nedostatek čipů, vysoké zásoby v důsledku propadu prodeje a rychle rostoucí náklady na suroviny a energie se spojují v dokonalou bouři, píše Götz. „Pokud se situace brzy nezmírní, bude mnoho dodavatelů nuceno zahájit další a tvrdší restrukturalizační opatření,“ řekl autorovi průmyslový expert PwC Thomas Steinberger, který upozorňuje, že velcí a na burze kótovaní němečtí dodavatelé Continental, Hella a Schaeffler nedávno varovali, že zisky budou pod očekáváním.

Podle článku však zejména malé a střední podniky čelí existenční krizi. Michael Karrenberg z úvěrové pojišťovny Atradius uvedl, že v příštím roce očekává „výrazný nárůst insolvencí mezi dodavateli“, a dodal, že mnoho společností přechází na elektromobilitu příliš pomalu. Přestože celková úroveň insolvencí v Německu zůstává nízká, dodavatelé automobilů již vyčnívají. Jen ve třetím čtvrtletí se podle strojírenského listu VDI Nachrichtendostaly do platební neschopnosti čtyři společnosti, z nichž každá měla tržby vyšší než 100 milionů eur.

Odhady, kolik stávajících pracovních míst v evropském automobilovém průmyslu bude nakonec zrušeno během přechodu na udržitelnou mobilitu a do jaké míry je lze nahradit novými pracovními místy, která v tomto odvětví vzniknou, například při výrobě baterií, se značně liší. Zdá se, že rozsáhlý evropský dodavatelský průmysl bude postižen více než výrobci automobilů, protože mnoho menších společností je závislých na výrobě dílů pro spalovací motory, které již nebudou v elektromobilech potřeba.

 

Psali jsme:

Dočetli jste jeden z našich článků? Nezapomínejte, prosíme, na dobrovolné předplatné, které je příspěvkem k další nezávislosti a na fungování !Argumentu a také investicí do jeho budoucnosti. Více o financování zdola se dozvíte zde.